Djurplågeri

Jag har inte varit medveten om djurplågeri som faktiskt pågår. Jag kanske inte ville veta. Men på senaste tiden har jag fått se och höra saker jag verkligen inte gillar...

Ta tillexempel pälsmössan alla har (jag med). De dödar rävarna med elektriska stötar för att itne skada pälsen och stänger in dem i burar. Hemskt.

Eller hajarna. I Japan hugger de av fenorna och släpper sedan ner dem i havet, de dör en plågsam död. Onödigt som fan...

I Norge blandannat så jagar man valar. Valar!! Äter köttet. Kom igen, man behöver inte val kött. Det är inte ens gott (tro mig, jag har ätit det en gång). Valar är sällsynta, come oooon. Blir så himla irriterad på sånt här.

Sedan finns det säkert mycket fler som händer. Nej, jag är inte vegetarian. För jag anser att vi behöver kött för att överleva. Jag skulle aldrig kunna leva på tofu och corn. Usch. Jag är en riktig kött människa. Men att vi handlar krav märkt hemma är självklart. Sedan att jag äter skolmaten i skolan är för att det känns ganska onödigt att inte äta när köttbiten redan ligger framför en. Djuret är redan dött då. Och jag lovar er alla vegetarianer, alla på jorden kommer inte bli det. Jag kommer aldrig bli vegetarian tillexempel. Men vi kan få stopp på de punkterna ovan....

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Msn: (bara jag ser...hihi)

Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0